ممکن است شما هنوز در جریان نباشید ، اما هوش مصنوعی (AI) به سرعت در حال تسخیر دنیای دیجیتال است. روز به روز گسترش می یابد و دنیای بازاریابی و تبلیغات نیز از این قاعده نیز مستثنی نیستند. اگرچه ایده هوش مصنوعی ممکن است شما را به سمت فیلم های علمی تخیلی یا روبات های آینده ببرد ، اما این موضوع خیلی فراتر از آن چیزی است که به ذهن شما خطور می کند.

هوش مصنوعی یک اصطلاح نسبتاً کلی است که شامل رویکردها و فناوریهای مختلفی است که برای “فکر کردن” مانند انسان ها تنظیم شده است. این در حال حاضر در بسیاری از فن آوری هایی که احتمالاً قبلاً از آنها می شناسید گنجانیده شده است ، مانند تشخیص صدا و روبات های چت.

در اینجا ، ما فقط تعدادی از عناصر جذاب و برنامه های کاربردی هوش مصنوعی را معرفی خواهیم کرد ، و توضیح می دهیم که چرا قرار است تقریباً در همه ابعاد چشم انداز های بازاریابی دیجیتال، هوش مصنوعی قدم بگذارد.

لیست محتوا:

  • فراگیری ماشین
  • ادغام بینش
  • تولید محتوا و آموزش
  • جستجوی صوتی و تشخیص گفتار
  • تولید سرنخ ها
  • ربات های گفتگو
  • اتوماسیون و شخصی سازی
  • آیا AI عجیب است یا جالب؟ آن را دوست داشته باشیم یا خیر؟

جستجوی صوتی و تشخیص گفتار:

فراگیری ماشین:

۱. یادگیری ماشین:

یادگیری ماشینی نوعی فناوری هوش مصنوعی است دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: فرایندی که در آن ماشین ها قادرند با ترسیم مقدار زیادی از داده های قبلی ، داده های جدید را پیش بینی کنند و اینکه چگونه مسئله را حل کنند. در یک زمینه بازاریابی ، می توان برای تعدادی از کارها از قبیل هدف گذاری مخاطبین آگهی ، تولید سرخط محتوا ها و بهینه سازی موتور های جستجو ، فقط برای نامگذاری چند مورد استفاده کرد.

تا حدودی ، این بخش از هوش مصنوعی مبنایی خواهد بود که دستگاه ها تصمیم گیری های بیشتری برای کسب و کارها می گیرند، بنابراین، حداقل از لحاظ تئوری ، وقت و زمانی را برای صاحبان مشاغل و کارگران آزاد می کنند تا بیشتر روی عناصر انسانی ،خلاقیت و موارد مالی کسب و کارها و فعالیت های تجاری و بازاریابی تمرکز کنند.

مثال:

یک نمونه از تصمیم گیری در این زمینه استفاده از دستیاران شخصی دیجیتال است.

بازاریابی به طور عمده ای روی رفتار مصرف کننده متمرکز می شود.

هوش مصنوعی همه چیز در مورد رویکردهای مبتنی بر داده ها برای بازاریابی و تصمیم گیری است و در این مرحله برای ورود داده ها از پلتفرم های مختلف استفاده می شود.

برای ادامه با لوکا در مقاله هوش مصنوعی دربازاردیجیتال همراه باشید.

۲. آینده یادگیری ماشین:

پلتفرم این روزها به عنوان بخشی از تجزیه و تحلیل الگوهای مشتری ، به منظور توسعه سیستم های خودکار و پروفایل مشتری برای هدف قرار دادن بازارهای خاص ، انواع تجزیه و تحلیل ها را جمع آوری و ذخیره می کنند.

 به نظر می رسد در آینده نزدیک رایانه ها به طور عمده ای از مسئولیت تصمیم گیری های بزرگتر را بر عهده خواهند گرفت.

آنها قادر خواهند بود رفتار و پروفایل مشتری را خیلی دقیق تر تجزیه و تحلیل کنند ، بنابراین قادر خواهند بود اساساً استراتژی راهبردی “خودشان” را انجام دهند ، ساخت نسخه هایی متفاوت از محصول که با نیاز های هر مشتری مطابقت داشته باشد.

علاوه بر این ، مصرف کنندگان می یابند (هرچند به صورت ناخودآگاه) تصمیم های خرید خود را بیشتر و بیشتر به ربات هایی که آن ها را از خرید های قبلی می شناسند تحویل می دهند.

ادغام بینش:

هوش مصنوعی ابزاری مفید برای جمع آوری و ادغام مجموعه داده ها از انواع مختلف پلتفرم ها و دیگر ابزارهای جمع آوری داده است. هرچقدر برای این منظور بیشتر توسعه یابد ، در هدفگیری و سفارشی سازی تبلیغات دیجیتال بر اساس آواتار مشتری و سابقه خرید آن ها ، تأثیر بیشتری خواهد داشت.

تولید محتوا و آموزش:

AI می تواند برای تولید سرنخ در زمینه تولید محتوا مورد استفاده قرار گیرد و قبلاً برای چندین برنامه مانند WordSmith مورد استفاده قرار گرفته است،AI  مناسبترین محتوای شخصی شده را برای هر بازدید کننده منحصر به فرد انتخاب می کند. مثال خوب این مورد مانند وب سایت دیجی کالاست که موارد مشابه در خرید ها را به شما نمایش می دهد.

مورد مشابه دیگر نتفلیکس است که هرچه بیشتر از آن استفاده می کنید ، هوش مصنوعی بیشتر در مورد شما می داند و می تواند دانش خود را برای ارائه پیشنهادات بنا کند. علاوه بر این ، می توانید ایمیل های پویا متناسب با تنظیمات برگزیده مشترکان نیز بنویسید.

خیلی از کسب و کار های متفاوت از این سیستم نیز استفاده می کنند.

مانند ایمیل های تبلیغاتی تخفیفان که مشتریان خود را بر اساس معیارهای متفاوت دسته بندی کرده است و به هر دسته، ایمیل تبلیغاتی مربوط به خود را ارسال می کند.

جستجوی صوتی و تشخیص گفتار:

هوش مصنوعی توانایی انجام انواع جستجو ها از جمله تشخیص صدا را دارد.

علاوه بر این ، آنها می توانند انواع مختلفی از روش های جستجو را برای شخصی سازی نتایج تلفیق کنند. و شاید جالب تر این باشد که دستیاران شخصی که امروز با آنها آشنا می شویم مانند Siri ، Alexa و Google Home ، اکنون قادر به گفتگو هستند (یا حداقل در مدل های آینده این کار را انجام می دهند) و تا آنجا که به رسمیت شناختن گفتار پیش می رود ، گزارش ماه آگوست ۲۰۱۷ (viaTechcrunch) ادعا می کند که سیستم تشخیص گفتار مایکروسافت در آن زمان با حداقل خطا در همه زمان ها تنها ۵.۱ درصد بود.

برای ادامه با لوکا همراه باشید.

تولید سرنخ ها:

با توجه به استخدام کننده خودکار ، AI می تواند بر اساس اطلاعاتی که از قبل در اختیار دارد و برنامه هایی که از آن استفاده می کند ، داده های مختلفی را پیدا کند تا مشتریان و همکاران ایده آل را پیدا کند. حتی جالب تر ، همچنین می تواند یک کلمه کلیدی خاص را پیش بینی یا ارزیابی کند.

بنابراین ، برای اهداف B2B یا حتی استخدام ، این می تواند در جستجوی اولیه صرفه جویی در وقت و انرژی زیادی داشته باشد و زمان بیشتری را برای مواردی مانند تماس تلفنی و تماس های فروش صرفه جویی کند.

نکته:

در حال حاضر چندین برنامه در دسترس است که از آن جمله می توان به Node اشاره کرد که از ابرداده برای توصیه به مشتریان جدید استفاده می کند ، و حتی ابزار Navidator فروش در شبکه اجتماعی LinkedIn که به کاربران که نیاز به پیدا کردن کار دارند کمک می کند تا کار پیدا کنند.

ربات های گفتگو:

Chatbots ابزاری خودکار است که اساساً وظیفه تعامل با کاربر و مشتری را بر عهده دارند. در حال حاضر ، آنها قادر به انجام کارهایی مانند پاسخ دادن به سؤالات اساسی و انجام سفارشات هستند. این تکنولوژی توسط شرکتهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد ، و تعامل آن ها با وبسایت ها در مقیاس کم آسان و آسان تر می شود.

شایان ذکر است که فیس بوک گپ های چت را در برنامه پیام رسان خود قرار می دهد ، این ایده مربوط ببه این است که مشتریان می توانند به راحتی یک صفحه کسب و کار را برای بحث در مورد خدمات مربوط به مشتری ایجاد کنند. این روشی است که در آن مشاغل احتمالاً در آینده نزدیک به “رباتها” دسترسی آسان خواهند داشت. در واقع ، آنها قبلاً برنامه ای به نام wit.ai bot را به همین دلیل ایجاد کرده اند.

اتوماسیون و شخصی سازی:

یادگیری ماشین و هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای درک رفتار و تصمیم گیری خریدار استفاده می شود و هر چه بیشتر آن را درک کند. تبلیغ کنندگان بیشتری قادر خواهند بود استراتژی های بازاریابی خود را به سمت تمایلات مصرف کننده هدف قرار دهند.

در حال حاضر ، بسیاری از کارهایی که ما در حوزه بازاریابی دیجیتال انجام می دهیم “حدس زدن” است ، دائماً آزمایش و تنظیم می شود و آزمایشاتی را انجام می دهد که امیدواریم پایان سودآوری داشته باشد. در حالی که امروزه ابزارهای تحلیلی ما به مراتب دقیق تر از آنچه در روزهای تبلیغات سنتی وجود داشت ، توانایی داشتن ابزارهای تصمیم گیری “داخلی” که اساساً همانطور که می آموزند یاد می گیرند، برای این نوع بازاریابی بسیار به صرفه و بهینه است.

نکته:

یکی از جالب ترین و احتمالاً مفیدترین برنامه های هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال مبتنی بر این واقعیت است که می تواند از مقادیر زیادی از داده ها استفاده کند تا اساساً راهی را برای هدایت اطلاعات خاص انتخاب کند. این می تواند برای هدف گذاری آگهی نیز اعمال شود. برای این منظور ، می توان انتظار داشت که پیشرفت در اتوماسیون به بهینه سازی در هر دو مدل کسب و کار B2B و B2C  کمک کند.

هر متخصص بازاریابی دیجیتال باید درباره هوش مصنوعی بیاموزد!

آیا AI عجیب است یا جالب؟ آن را دوست داشته باشیم یا خیر؟

در جهان ما کاملاً در حال افزایش سهم خود است. ممکن است ما از آن به عنوان نوعی تهاجم به حریم خصوصی فکر کنیم ، اما بخشی از شغل شما به عنوان یک حرفه ای بازاریابی دیجیتال درک این مسئله است که چگونه می توانید از این نظر اخلاقی استفاده کنید. ابزارهایی با هدایت هوش مصنوعی روز به روز متداول تر می شوند و ابزارهای بسیار مفیدی در حال توسعه برای تحلیل و پیش بینی خرید های مشتری هستند.

در این راستا پیشنهاد می کنم با محصول هوش مصنوعی لوکا بیشتر همراه باشید.

اگر در این راستا پیشنهاد یا همکاری مد نظر دارید با ایمیل با در ارتباط باشید.

contact@lucaa.ir